Saana kaupunginvaltuustoon

Yleista keskustelua - Avoin kaikille
Saana

Saana kaupunginvaltuustoon

ViestiKirjoittaja Saana » 14.10.2012 22:37

Moikka!

Olen kunnallisvaaleissa ehdolla Tampereen kaupunginvaltuustoon kokoomuksen listalta.
Keskiviikosta alkaen minua voi äänestää numerolla 98.

Käy tykkäämässä facebook-sivustani http://www.facebook.com/vahvelainensaana
sekä lukemassa enemmän minusta ja ajatuksistani nettisivuiltani http://www.saana.vahvelainen.ehdolla.fi

Saana

pka

Re: Saana kaupunginvaltuustoon

ViestiKirjoittaja pka » 17.10.2012 07:43

Blogissasi kerroit ne samat ympäripyöreät teemalitaniat mitä kaikki muutkin kunnallisvaaliehdokkaat jauhavat. Jotta erottuisit muista niin kerro mielipiteesi rantatunnelista, pikaratikasta, monitoimihallista ja siitä pitääkö ammattioppilaitosten opiskelijoiden lähiopetustunteja vähentää (32h/vko --28h/vko).

Kyselee Äänestäjä

Saana

ViestiKirjoittaja Saana » 17.10.2012 11:24

Aluksi tuosta rantatunnelista, nykyinen valtuustohan on päättänyt, että rantatunneli rakennetaan, eli jos siinä ei kustannukset suuresti nouse, niin se ei valtuuston käsittelyyn enää edes palaa. Tunneli on yksi tärkeä investointi, jolla kehitetään Tamperetta tulevaisuudessa. Liikenteen ja kaupunkilaisten määrä tulee Tampereella jatkuvasti lisääntymään, ja kun liikenne saadaan maan alle, vapautuu kaupunkilaisille asuinalueita ja virkistysalueita Näsijärven rannasta. Tuonne ranta-Tampellan alueellehan on suunniteltu asunnot 3500 kaupunkilaiselle. Lisäksi se parantaa huomattavasti kaupungin julkisivua, kun näkymät ovat Näsijärvelle, ei Kekkosentielle. Itse en siis kannata tuon hankkeen peruuttamista.

Pikaratikasta en ole niin innoissani kuin jotkut toiset ovat. Jos se pystytään kustannustehokkaasti toteuttamaan niin, että se tavoittaa riittävän määrän kaupunkilaisia, ja näin ollen parantaa Tampereen joukkoliikennettä, olen sen kannalla. Tuohon vaikuttaa suuresti ratikan kulkema reitti, jonka tulee olla sellainen, että reitin joka kohdalla on asuinalueita, joista kyytiin kaupunkilaisia nousisi. Tosin tuossa yhteydessä pitää myös miettiä sitä, mitä tapahtuu nykyisille bussireiteille. Pystytäänkö Tampereella ratikka tosiaan hyödyntämään niin, että nykyisiä bussireittejä voidaan samalla karsia ilman, että joukkoliikenteen käyttö menee siihen, että ensin pitää kulkea bussilla ja sitten vielä ratikalla.

Tarkoitat tuolla monitoimihallilla varmaan Tampereen keskusareenaa ja kansihanketta. Mielestäni tämän päivän päätöksiä tehdessä tulee samalla katsoa parikymmentä vuotta eteenpäin ja miettiä sitä, minkälainen kaupunki Tampere on silloin. Edellisten ohella areena on investointi, jolla Tamperetta kehitetään nykyaikaisemmaksi eurooppalaiseksi kaupungiksi ja erityisesti elävöitetään kaupungin keskustaa. Lisäksi Areenan rahoitushan on tarkoitus hoitaa pääasiassa yksityisesti.

En tuonne paljoakaan tuota ammattioppilaitosten lähiopetustuntien vähentämis-asiaa. Riskinähän siinä on se, että vähentäminen heikentää Suomessa annettavan koulutuksen tasoa. Tämä on sinänsä väärin, koska nuoret ovat tämän maan tulevaisuus ja heidän koulutukseensa ja hyvinvointiinsa tulisi erityisesti panostaa.

Juppe

ViestiKirjoittaja Juppe » 17.10.2012 11:52

Sori pieni offtopic.

Muutama viikko sitten Tampereella käydessäni oli hauska lueskella Aamulehdestä kiivasta kirjoittelua rantatien ruuhkista. Siitä kuinka autoletka ulottuu Paasikiventieltä aina Pyynikin torille asti klo 16-16:15 välisenä aikana. Ihmiset olivat kovasti tuohtuneita, kun joutuivat valoissa istumaan 15 minuuttia.

Edellisenä päivänä olin liikkunut Kehä II:lla kaksi kilometriä 40 minuutissa. Muu letkassa köröttely sitten tähän vielä päälle. 15 km:n työmatka kesti noin 1,5 tuntia.
Onneksi suurin osa työmatkoista taittuu pyörällä.

Mutta joo. Ulkopaikkakuntalaisena, mutta sydämeltään tamperelaisena, kannatan tunnelia ja muutakin Tampereen keskusta-alueen rakenteellista kehittämistä.

Saanalle tsemppiä vaaleihin.

Saana

ViestiKirjoittaja Saana » 31.10.2012 10:13

Kiitos kaikille minua äänestäneille!
Vaikka 110 äänellä ei valtuustoon mennäkään, sain tästä itselleni arvokasta kokemusta!

Palaa sivulle “Yleinen”